Gyúlékony török buszok a fővárosban

közlekedés
Megjelenés

Három nap alatt két, alig másfél éves Karsan midibusz is kigyulladt a fővárosban. Az első esetnél a sofőr megfékezte a lángokat, de a másodiknál már sem a vezető, sem a tűzoltó-berendezés nem segített. A buszt le kellett selejtezni, annyira összeégett.

 

A BKV a rossz állapotú Ikarus 405-ösök cseréjét hosszú idő után, 2015 novemberében kezdte el. Ekkor állt forgalomba 16 darab török gyártású Karsan Atak midibusz a Budai Várban. A nyolc méter hosszú busz mozgatásáról 4,5 literes, 186 lóerős, Euro VI-os Fiat Powertrain (FPT) motor gondoskodik. A midibuszokat európai uniós támogatásból vásárolta a BKV, az összes buszt felszerelték Fogmaker típusú tűzoltó-berendezéssel. A Karsanok az elmúlt másfél évben különösebb meghibásodás nélkül tették a dolgukat.

 

Egészen múlt szombatig, amikor az NCV-295 rendszámú Karsan Atak midibusz a Móricz Zsigmond körtéren lángra kapott. Az Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság (FKI) közleménye szerint egy autóbusz utastere gyulladt ki a körtéren. Mire a fővárosi tűzoltók a helyszínre értek, a járműtüzet sikerült a buszsofőrnek megfékeznie. A tűz valóban nem lehetett vészes, ugyanis a busz már másnap forgalomba állt.

 

Kedden késő este egy újabb Karsan Atak kapott lángra. Most az NCV-287 rendszámú, de neki már nem volt olyan szerencséje, mint szombati társának. A midibusz annyira súlyosan megrongálódott a tűzben, hogy a közlekedési vállalat kénytelen volt a járművet azonnal leselejtezni, és kivonni állományából. Ebben az esetben vajon miért nem működött a tűzoltó-berendezés?

 

A tűz okairól még korai lenne beszélni, de az bizonyos, hogy a motortérből indult. Valószínű, hogy nem elektromos hiba okozta, hiszen az esetről készült videókon jól látszik, hogy a jármű elektromos rendszere még működött, amikor felcsaptak a lángok, az más kérdés, hogy a sofőr vajon miért nem áramtalanított, holott ez az első teendő, ha tüzet észlel.

 

A buszok még garanciálisak, ezért a BKV biztosan kemény meccset fog vívni a gyártóval, pláne akkor, ha tényleg kiderül, hogy a tűzoltó berendezés megmenthette volna a járművet. Valószínű, hogy a gyártó kötbérként új buszt épít majd a Budapesti Közlekedési Vállalatnak a kedd este megsemmisült pótlására.

 

forrás és címlapfotó: totalcar.hu

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljzugloban.hu

 

Követed már a Boldogulj Zuglóban oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Ha anyagilag nem is támogatsz még bennünket, de kattints az oldalon lévő reklámra, azzal már ezt is megteszed! Köszönjük!

Három nap alatt két, alig másfél éves Karsan midibusz is kigyulladt a fővárosban. Az első esetnél a sofőr megfékezte a lángokat, de a másodiknál már sem a vezető, sem a tűzoltó-berendezés nem segített. A buszt le kellett selejtezni, annyira összeégett.

 

A BKV a rossz állapotú Ikarus 405-ösök cseréjét hosszú idő után, 2015 novemberében kezdte el. Ekkor állt forgalomba 16 darab török gyártású Karsan Atak midibusz a Budai Várban. A nyolc méter hosszú busz mozgatásáról 4,5 literes, 186 lóerős, Euro VI-os Fiat Powertrain (FPT) motor gondoskodik. A midibuszokat európai uniós támogatásból vásárolta a BKV, az összes buszt felszerelték Fogmaker típusú tűzoltó-berendezéssel. A Karsanok az elmúlt másfél évben különösebb meghibásodás nélkül tették a dolgukat.

 

Egészen múlt szombatig, amikor az NCV-295 rendszámú Karsan Atak midibusz a Móricz Zsigmond körtéren lángra kapott. Az Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság (FKI) közleménye szerint egy autóbusz utastere gyulladt ki a körtéren. Mire a fővárosi tűzoltók a helyszínre értek, a járműtüzet sikerült a buszsofőrnek megfékeznie. A tűz valóban nem lehetett vészes, ugyanis a busz már másnap forgalomba állt.

 

Kedden késő este egy újabb Karsan Atak kapott lángra. Most az NCV-287 rendszámú, de neki már nem volt olyan szerencséje, mint szombati társának. A midibusz annyira súlyosan megrongálódott a tűzben, hogy a közlekedési vállalat kénytelen volt a járművet azonnal leselejtezni, és kivonni állományából. Ebben az esetben vajon miért nem működött a tűzoltó-berendezés?

 

A tűz okairól még korai lenne beszélni, de az bizonyos, hogy a motortérből indult. Valószínű, hogy nem elektromos hiba okozta, hiszen az esetről készült videókon jól látszik, hogy a jármű elektromos rendszere még működött, amikor felcsaptak a lángok, az más kérdés, hogy a sofőr vajon miért nem áramtalanított, holott ez az első teendő, ha tüzet észlel.

 

A buszok még garanciálisak, ezért a BKV biztosan kemény meccset fog vívni a gyártóval, pláne akkor, ha tényleg kiderül, hogy a tűzoltó berendezés megmenthette volna a járművet. Valószínű, hogy a gyártó kötbérként új buszt épít majd a Budapesti Közlekedési Vállalatnak a kedd este megsemmisült pótlására.

 

forrás és címlapfotó: totalcar.hu

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Követed már a Boldogulj Zuglóban oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Ha anyagilag nem is támogatsz még bennünket, de kattints az oldalon lévő reklámra, azzal már ezt is megteszed! Köszönjük!